Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Kauza korunových dluhopisů dokauzovala

Netvrdil jsem to? ;-)
https://www.kurzy.cz/zpravy/471509-korunove-dluhopisy-resi-policie-agrofert-podle-ni-nepochybil/

Od začátku jsem tohle vnímal pouze za mediální masírovku ze strany protivníků Babiše, která nemá s nějakým daňovým únikem nic společného.

Tak ještě odložit Čapí hnízdo a bude to. I v tom případě jsem přesvědčen o tom, že trestnost se neprokáže. Ne že by se nechtělo, ale že není.

Nejsem právník, neznám podrobnosti obého, jen si to daňově/účetně takto myslím. Vůbec to nevyjadřuje mé preference jakékoliv straně.

Předmět Autor Datum
Připomnělo mi to jeden vtip: Špičky ve svých oborech dostaly na konferenci záludný dotaz: „Kolik je…
Prasak 01.11.2018 20:56
Prasak
On to ale v podstatě vtip není. Ukazuje to, že tzv. 'postranní úmysly' mají přednost před pravdivým…
IQ37 01.11.2018 21:31
IQ37
Tak, tak, je třeba mimo květinářek, trhovců a hospodských dokleknout na řemeslníky s živnosťákem, a…
hynajs 02.11.2018 09:09
hynajs
Capi hnizdo je podla toho, co viem ucelovy podvod, ale korunove dlhopisy nie...iba vyuzitie diery v…
fleg 02.11.2018 12:37
fleg
Víš, já si myslím, že i Čapí hnízdo je využití zákonů.. "Korunové dluhopisy" vymyslel Kalousek, vzá…
L-Core 02.11.2018 17:31
L-Core
Nevím jak tenkrát ale v současné době darovaný majetek do SJM nepatří.
Wikan 03.11.2018 17:03
Wikan
Je to možné, už si fakt nepamatuji, co platilo přes čtvrtstoletím. Na výsledku to nic nemění, DPH z…
L-Core 03.11.2018 19:59
L-Core
Oni se i ti kritici dělili na dva tábory. Na ty, kteří říkali, že je to trestné a ty, kteří říkali,…
Roker 02.11.2018 14:25
Roker
A já říkám, že to je jak nemorální, tak trestné. Ono totižto nešlo jen o ty korunáče (je zajímavé, ž…
touchwood 05.11.2018 10:52
touchwood
Ono totižto nešlo jen o ty korunáče (je zajímavé, že jiné firmy byly dodaněny - pokud vím), ale spíš…
hynajs 05.11.2018 12:32
hynajs
L-Core je účetní, zná vzájemný zápočet... ]:)
touchwood 05.11.2018 14:01
touchwood
Nejsem právník, neznám podrobnosti obého trestnost se neprokáže. Ne že by se nechtělo, ale že není.…
hynajs 02.11.2018 18:37
hynajs
Nerozumím tvé reakci. Tisíckrát si mohu myslet, že někdo je hajzlík, že využívá/zneužívá díry v zák…
L-Core 02.11.2018 20:24
L-Core
Ale vždyť já jen vyjádřil obdiv nad vyčerpávající právnickou analýzou. Sice v matematice by mnou cit…
hynajs 03.11.2018 08:47
hynajs
Já teda rozumím účetnictví jak příslovečná kozénka petrželi, ale kdo bez postihu ojebe berňák, má mé…
mif 03.11.2018 09:02
mif
Nesuhlasim celkom s tebou...ucelove prevody majetku su uz mimo moralky a z mojho pohladu aj mimo zak…
fleg 03.11.2018 15:36
fleg
To neni tak uplne jednoduchy, rekla bych. Kdyz pominu moznost, ze diry jsou v zakonech ponechavany u…
merlouska 03.11.2018 16:57
merlouska
Pozor ja nepisem vsetky chyba...ja pisem vsetky najdene chyby. Problem je, ze ONI vobec nepremyslaju…
fleg 03.11.2018 18:26
fleg
Uz si nepamatam preco boli zavedene korunove dlhopisy Proč, protože z přijatých úroků se neplatila…
L-Core 03.11.2018 19:53
L-Core
To je dosledok, ale preco boli vobec vymyslene? Ako boli zdovodnene?
fleg 03.11.2018 21:14
fleg
Právě proto. Šlo jen o využití díry v zákoně, https://www.podnikatel.cz/clanky/za-co-vsechno-muze-ka…
L-Core 03.11.2018 21:33
L-Core
Oficialne zdovodnenie pri schvalovani bolo, ze ideme zaviest korunove dlhopisy, aby sa z toho neplat…
fleg 03.11.2018 21:36
fleg
Si to přečti. Nic se neschvalovalo, jen se využívala chyba v zákoně. A ano, proto se zaváděly, bylo…
L-Core 03.11.2018 21:54
L-Core
Muze za to Kalousek...:-D No ale tentokrát doopravdy. První emitoval korunovy dluhopisy stat nekdy p…
bahno 13.11.2018 09:47
bahno
Činy geniálního protikorupčního Soudruha mohou podřadní smrtelníci těžko předvídat. Dluhopisy nakupo…
hynajs 03.11.2018 19:40
hynajs
Nesuhlasim celkom s tebou...ucelove prevody majetku su uz mimo moralky a z mojho pohladu aj mimo zak…
L-Core 03.11.2018 19:50
L-Core
A o tom tady podle mě není vůbec sporu. Myslím, že nikdo tady nepochybuje o tom, že to má bureš práv…
Roker 04.11.2018 06:40
Roker
Nad hospodskými na dědinách se už správně zavřela voda. Je třeba se spravedlivě vypořádat s dalšími:…
hynajs 04.11.2018 09:11
hynajs
Navíc mám někdy pocit (dříve, začátkem devadesátek hodně často), že ty díry v zákonech jsou tam úmys…
L-Core 04.11.2018 11:09
L-Core
A každý z těch hospodských ukradl dotaci 50 melounů. A obkladače a hokynáře s bavoráky tady u nás na…
hynajs 04.11.2018 11:59
hynajs
Čapí hnízdo - jídelní lístek Šak to sa neda žrat! ::)
L-Core 04.11.2018 20:21
L-Core
Na to nemáš,aby jsi tam jel baštit.
kozakl 05.11.2018 09:24
kozakl
Odložení trestního zřízení neznamená, že by se trestný čin nestal, ale že to prostě nedošetřili. Kd…
Zarniwúp 05.11.2018 22:43
Zarniwúp
De iure právě že nevinný je, protože neproběhl soud, který by ho odsoudil.
L-Core 06.11.2018 05:10
L-Core
Tak, tak. Soud neproběhne,protože případ odložila policie, která spadá pod ministra vnitra, jenž nen…
hynajs 06.11.2018 08:41
hynajs
No pro mě tedy ne. Odložení není rozhodnutí o nevině. Ona policie tohle ani nemůže. Pokud policejní…
Zarniwúp 06.11.2018 11:06
Zarniwúp
Já jen reagoval na to, že na neodsouzeného se pořád pohlíží jako na nevinného. "Vinen" je člověk až…
L-Core 06.11.2018 14:37
L-Core
Že se někdo při slově "Babiš" opupínkuje, s tím slepé trestní právo nepočítá. Aha, takže jsem nejen…
hynajs 06.11.2018 15:08
hynajs
Správný postup je ale ten, že trestní šetření má přejít do trestního stíhání a tam lze trestní stíhá…
Zarniwúp 06.11.2018 16:31
Zarniwúp
Ty tři koruny by měly jít do trestního stíhání No já nevím, neorientuji se v tom. Nikdy jsem nikoho…
L-Core 06.11.2018 16:42
L-Core
Tak tři koruny by asi vůbec nezačali řešit, nejspíš by ani trestní oznámení nepřijali, to taky nevím…
Zarniwúp 06.11.2018 16:55
Zarniwúp
Tak pardon, stížnost proti odložení může podat poškozený (oznamovatel), v tomhle žvaním.
Zarniwúp 06.11.2018 22:29
Zarniwúp
Tak jiste, bylo to uplne v poradku a cele je to jen ucelovka. Ze agrofert dostal povoleni k emisi dl…
Dwane Dibbley 06.11.2018 20:16
Dwane Dibbley
Nacházíme se v situaci, kdy dosavadní čistky v bezpečnostních složkách posílily Babišovu pozici. To…
hynajs 07.11.2018 08:45
hynajs
Doufám, že se čapák odkládat nebude. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/prulomove-svedectvi-v-kauze…
vlk56 12.11.2018 23:01
vlk56
No to koukám ::) To je pomalu na anketu, jestli odstoupí tento týden nebo až příští..
L-Core 13.11.2018 11:31
L-Core
Neodstoupí, nemůže... Pokud to nepoloží socan s bolševikem, pojede se dál. Pokud položí, předčasné v…
Roker 13.11.2018 14:54
Roker
Jeho voličům to vadit nebude. Když jim nevadí ani další Burešoviny, tak tohle už prostě jen přejdou…
Prasak 13.11.2018 22:09
Prasak
Mně hlavně připadá hrozně vtipná ta argumentace jeho "voličů" (většinou začínají větou "Já teda Babi…
Roker 14.11.2018 23:27
Roker
https://neovlivni.cz/unos-juniora-jak-policie-vysetrovala-email-premierova-syna-z-ukrajiny/ Docela v…
Zarniwúp 13.11.2018 21:30
Zarniwúp
No, jsem znacne rozpacitej... Koukal jsem na to video a junior fakt neni v pohode. Ten clovek mel 1.…
bahno 13.11.2018 23:24
bahno
Nechcem polemizovat o unose/neunose, ale zhrnme si fakty. Podla vsetkeho bol cely objekt ucelovo pre…
fleg 16.11.2018 10:19
fleg
Je jedno, co bude vypovídat. Záleží jen na tom,aby mluvil s policií a klidně i výpověď odmítnul - to…
Zarniwúp 16.11.2018 12:41
Zarniwúp
No, Bures jel synacka zakleknout, takze zadneho zvratu se nedockame.
Dwane Dibbley 17.11.2018 13:13
Dwane Dibbley
K tomu se ještě pojí ta zajímavost, že jako obhájce zastupuje AB juniora i AB seniora stejný advokát… poslední
Zarniwúp 22.11.2018 13:36
Zarniwúp

Připomnělo mi to jeden vtip:

Špičky ve svých oborech dostaly na konferenci záludný dotaz: „Kolik je 2x2?”
Strojař vytáhl logaritmické pravítko, chvíli s ním laboroval a pak říká: „Je to 3,99.”
Fyzik nahlédl do tabulek, vložil problém do svého počítače a po chvíli oznamuje: „Výsledek leží mezi 3,98 a 4,02.”
Matematik se chvíli soustředí a nevnímá vůbec nic okolo, a pak praví: „Odpověď nevím, ale jsem si jist, že existuje.”
Filozof: „Co tím myslíte, 2x2?”
Logik: „Prosím, definujte 2x2 přesněji.”
Účetní zavřel všechna okna a dveře, opatrně se rozhlédl a ptá se: „Kolik chcete, aby to bylo?”

Tak, tak, je třeba mimo květinářek, trhovců a hospodských dokleknout na řemeslníky s živnosťákem, a ne se starat o miliardové dotace Anofertů a Čapích hnízd .
Vidím ale nedůslednost, že mimo svatebních hostin ještě nedošlo na pohřební pohoštění pro pozůstalé.

Víš, já si myslím, že i Čapí hnízdo je využití zákonů..

"Korunové dluhopisy" vymyslel Kalousek, vzápětí to využila spousta firem (nejmenované banky ve výrazně vyšším objemu než Agrofert). Nevěřím tomu, že by Babiš neměl na právníky, kteří ty převody firem (a následné čerpání dotací) udělají naprosto neprůstřelně.

Ale jak jsem psal výše, to konstatuji jako člověk "profesně chápající souvislosti". Jestli je to "vychcanost", to prostě zákon neřeší. Mají je psát lépe.

Uvedu ti krásný příklad výdrbu ze zákonem.

Rok 1993, nová doba, nové zákony, startuje DPH. Jsem samozřejmě plátcem.. abych si při koupi PC mohl udělat odpočet DPH. Koupím dělo, 386SX, 2MB RAM, 105MB HDD, anonymní grafika 0,5MB VRAM, mechaniky na velké i malé diskety, 14" CRT... bratru za 50 tisíc. Nárokuji v přiznání DPH odpočet DPH nějakých 12 tisíc, které dostanu. Zatím nefakturuji, DPH neplatím. Prodávám PC tchýni za 1 Kč (+ 23 halířů DPH), ruším plátcovství DPH. Probírám to s šéfy FÚ, s metodiky. První reakce v FÚ: " no ale musíš DPH počítat z ceny obvyklé!, pokud prodáváš výrazně levněji". Já: "ano, ale v případě prodeji osobě blízké, což tchýně (dle zákona) není.". Prodej se uskutečnil a tchýně následně daruje onen PC své dceři = mé manželce. A jelikož máme společné jmění manželů (tehdy se to jmenovalo jinak), samozřejmě to PC mohu používat pro podnikání. 12.000 doma.

Oni se i ti kritici dělili na dva tábory. Na ty, kteří říkali, že je to trestné a ty, kteří říkali, že je to nemorální, notabene od člověka, který má ambice ovlivňovat a řídit veřejný život u nás...

Co připadá zajímavé zase mě je, že i jeho zastánci se dělí na několik táborů a ten hodně hlasitý, "far left" orientovaný neustále obžalovává kapitalismus, že nemyslí na "člověka", ale pouze a jen ta ty své špinavé "zisky" a druhým dechem se tetelí štěstím, že jejich miliardářský guru využil nedokonalosti zákona, maximalizoval svůj zisk i na úkor státu (který teď chce spravovat s péčí řádného hospodáře). No hlavně že šlápl na kuří oko sousedovi živnostníkovi, ten krásně prská a o to jde především...

Inu žijeme v době paradoxů...

A já říkám, že to je jak nemorální, tak trestné.
Ono totižto nešlo jen o ty korunáče (je zajímavé, že jiné firmy byly dodaněny - pokud vím), ale spíše o to, že podle vlastních daňových přiznání na ně Babiš neměl. Tudíž jak je mohl koupit? A když je dostal, tak je zřejmě nezaplatil.

Ona je jedna věc, že se takto vyváděly peníze - a zde souhlasím, že zákon je zákon. Ale když už tak bazírujeme na onom zákoně, tak bych čekal, že si stát pohlídá i tyhle nuance, jako že si ověří, že peníze za tyto dluhopisy opravdu proběhly do firmy jak měly, a že je ta fyzická osoba v té době měla. V jistém ohledu to je takový malý zázrak, takové perpetuum mobile.

S paradoxy souhlas.

Ono totižto nešlo jen o ty korunáče (je zajímavé, že jiné firmy byly dodaněny - pokud vím), ale spíše o to, že podle vlastních daňových přiznání na ně Babiš neměl. Tudíž jak je mohl koupit? A když je dostal, tak je zřejmě nezaplatil.

Souhlas. Přesněji: v kauze korunových dluhopisů vůbec nejde o daňový únik. Jde o to, že protikorupční Soudruh nikdy neprokázal, že za ně zaplatil. Přitom je to snadné, stačí výpis z banky.
A nehraje roli, že mu Agrofert patřil.

Ale vždyť já jen vyjádřil obdiv nad vyčerpávající právnickou analýzou.
Sice v matematice by mnou citované věty ústily v čistý spor, ale chápu těžkosti.
Zápisy z valných hromad se se samy ztratily a protikorupční daňověčistý Soudruh mívá kvůli vytížení několikaměsíční potíže s pamětí, co se týče vlastníka třeba Čapího hnízda v době dotace.

Jako kompenzaci navrhuji snížit trhovci limit na 0,1 sekundy pro odeslání EET. Jinak nemilosrdně flastr, to by nešlo, tohleto ...

Nesuhlasim celkom s tebou...ucelove prevody majetku su uz mimo moralky a z mojho pohladu aj mimo zakona. Korunovym dlhopisom nic nebranilo, taky bol/je proste zakon.
Mna skor udivuje "naivita" politikov. Ked by som ja navrhol sebeleesi zakon v prvom rade ma bude zaujimat ako sa da dany zakon zneuzit, cim predidem tisickam novelizacii a neskorsim upravam a vsetky tieto najdene chyby vychytam
Je to rovnake ako vydat OS a nedat si to predtym skntrolovat na diery hackerom a programatorom.
Toto je cely problem skoro kazdeho zakona, ktory sa da nemoralne zneuzit.

To neni tak uplne jednoduchy, rekla bych. Kdyz pominu moznost, ze diry jsou v zakonech ponechavany ucelove, tak nikdy se ti nepodari vychytat vsechny moznosti, jak to obejit. Je to videt i na tom software - naprosta vetsina softwaru se na bugy a diry testuje, ale stejne se porad nejake bugy a diry objevuji. Fakt si myslim, ze neni v lidskych silach vsechno predvidat. Nekteri lidi proste zkousi i naprosto nepravdepodobny chovani, ktery by nikoho nenapadlo, a ejhle - dira (at uz v programu, nebo v zakone) nalezena.

Pozor ja nepisem vsetky chyba...ja pisem vsetky najdene chyby. Problem je, ze ONI vobec nepremyslaju nad tym ako sa da zakon zneuzit.
Zober si zakon o pristupe k informaciam...super vec, az pokym sa nenasli filutovia, co to zneuzivali lebo zakon postavili tak, ze ked samosprava alebo iny statny organ neodpovedali na tvoju otazku do urciteho casu porusoval zakon a dostaval pokutu. To fakt nikoho nenapadlo, ze sa najdu curaci, co zahltia napriklad obecne urady tisickami nezmyselnych otazok a poziadaviek? Ved to sa tam priam ponuka.
Alebo verejne obstaravanie...nanutili to verejnej sprave a prinutili ju brat vzdy najnizsiu cenu. Pritom kazdemu je jasne, ze najlacnejsi sa nerovna vzdy najlepsi. A tak sa velakrat stalo, ze nekolko mesacne verejne obstaravanie vyhral niekto s nezmyselnou cenou, ktora sa nedala dodrzat a tak sa muselo cele obstaravanie zopakovat a cas bezal a bezal a tovar alebo sluzba v nedohladne.
To zase nikto nevidel a nevedel?
Ja mam pocit, ze je tam fakt banda idiotov niekedy.
Ja tam proste nevidim ani tu snahu a potom tu mame tisice novelizacii a nezmyselnych zakonov.
Uz si nepamatam preco boli zavedene korunove dlhopisy, ale mari sa mi, ze povodna myslienka mala nejaky dobry motiv. Ale to nikoho nenepadlo, ze sa to da takto vyuzit a zneuzit? Neverim.

Muze za to Kalousek...:-D No ale tentokrát doopravdy.
První emitoval korunovy dluhopisy stat nekdy po povodnich a prave Kalousek z pozice ministra financi na ne v TV lakal, ze jsou super, protože z nich nebudete platit dane. No a kdyz to dela stat a kreje to sam sobe, proc by to nemohl delat obcan, resp. firma. Ta taky muze vydavat dluhopisy.
Toliko k historii korunovych dluhopisu.

Nesuhlasim celkom s tebou...ucelove prevody majetku su uz mimo moralky a z mojho pohladu aj mimo zakona.

Teď už jen dokázat, že šlo opravdu o účelovost. Že prostě třeba jen neselhal dobře myšlený podnikatelský projekt. A to podle mě (pokud si právníci dají záležet) nepůjde.

A o tom tady podle mě není vůbec sporu. Myslím, že nikdo tady nepochybuje o tom, že to má bureš právně dobře podchycené. Celé gró je imho v tom, že jsme schopni se tady dohádat, zda má mít každá kadeřnice, hokynář, obkladač a hospodský na vsi EET (protože co kdyby krad, že jo - těch miliard!), ale tady je evidentní účelovost (pouze, jak sám říkáš je problém ji dokázat), a ti samí, "spravedliví" lidé se tetelí: "Chá chá antibabišovci, pěkně vám to ten andrejko natřel, co...?"

A to je to, nad čím mi prostě zůstává rozum stát... ::)

Navíc mám někdy pocit (dříve, začátkem devadesátek hodně často), že ty díry v zákonech jsou tam úmyslně. Aby jich hoši, co spolu mluví, mohli přes různé figurky využít. No a když se na to přijde, prostě se to změní. Nepamatuji si to přesně, ale mám dojem, že něco takového po revoluci stálo stát 40 mld v souvislosti s topnými oleji.

Na druhé straně, těch děr v zákonech bylo a je dost i pro sprostý lid.

A to je to, nad čím mi prostě zůstává rozum stát...

Zkus se na to podívat třeba pohledem prostého zapčklého důchodce, který nikdy nic moc nedokázal, nikdy nic moc neměl - třeba proto, že většinu života žil za komárů:

"...Andrej mi teď přidá 900 důchodu, nad 85 další ticku, Kalousek mi dal jen 40 kaček, lump. A hospodský, hokynář a obkladač neplatí daně a má bavoráka. Akorát okrádá stát, který pak na dávkách může rozdat méně, než kdyby neokrádal. Nějaké složité konstrukce, nezdaněné úroky z dluhopisů apod., to je moc složité a akorát to rozviřují opoziční strany, bo je séře, že je Andrej bohatý. A to hnízdo, na to dala dotace eu, to nám může být jedno. A postavené to je, tak co..."

A každý z těch hospodských ukradl dotaci 50 melounů.
A obkladače a hokynáře s bavoráky tady u nás na maloměstě přehazujeme vidlemi (patří jim to).
Musím se jít zeptat paní hokynářky, která před rokem zavřela obchůdek a odešla radši do důchodu, kde má bavoráka ukrytého. Ještě na ni dojde!

Kdežto nyní chudý důchodce může dojít hodovat na Čapí hnízdo:

Čapí hnízdo - jídelní lístek

Odložení trestního zřízení neznamená, že by se trestný čin nestal, ale že to prostě nedošetřili.

Kdysi mě "kamarád" vybral peněženku a zmizel. I nahlásil jsem to. Po čase přišlo vyrozumnění, že je trestní řízení odloženo, neb "kamaráda" nenašli a tudíž nevyslechli. Tímto způsobem nebyly zjištěny skutečnosti, které by nasvědčovaly tomu, že by došlo k trestnému činu (bylo tam jen mé tvrzení). Bylo možné do třiceti dnů podat odvolání, na což jsem se tedy já vytentoval, protože jsem měl už jiné starosti, než někde poletovat po policajtech.
Tím to skončilo a to je to odložení trestního řízení, v podstatě to znamená neschopnost, nebo neochotu něco vyšetřit, nic jiného.
Já ale vím, že mě ten šmejd okradl.

V žádném případě to neznamená, že je Babiš nevinný a to imho ani de iure (na to by musel proběhnout soud).

No pro mě tedy ne. Odložení není rozhodnutí o nevině. Ona policie tohle ani nemůže.

Pokud policejní orgán rozhodl o odložení věci, nezahájil tedy trestní stíhání, na rozdíl od pravomocného rozsudku tato skutečnost netvoří překážku věci rozhodnuté. Policejnímu orgánu tak nic nebrání ve věci trestní stíhání v budoucnu zahájit, pokud vyjdou najevo nové skutečnosti či důkazy, a oznamovatel podá nové trestní oznámení.

Prostě to jen dál visí ve vzduchu (po dobu nezájmu). Odložení není žádné definitivní řešení, jak se všichni tváří.

Já jen reagoval na to, že na neodsouzeného se pořád pohlíží jako na nevinného. "Vinen" je člověk až na základě rozsudku.

Trestní oznámení na kohokoliv kvůli čemukoliv může podat kdokoliv. To je už občas v Česku takový folklór.

Když podám na tebe "trestní oznámení", že jsi mi ukradl tři koruny nebo pozemky na Měsíci, policie to nakonec také odloží. Že jsi lump :-), to si mohu myslet i pak a pokoušet se soudit znova a znova. K soudu to ale policie - protože nemá v ruce nic, co by svědčilo o spáchání trestného činu - nedá. Z hlediska práva jsi pořád nevinný.

A stejně tak si myslím, že je to i v případě korunových dluhopisů, nic "trestného" nemají v ruce. Jsem přesvědčen, že kdyby měli, tak tu žalobu podají (..pokud bych si to nemyslel, tak to bych musel předpokládat, že opravdu žijeme v plnohodnotné banánové republice, a tak špatně na tom snad - i přes spoustu lumpáren, co se tu děje - nejsme..) Že se někdo při slově "Babiš" opupínkuje, s tím slepé trestní právo nepočítá.

--
Znova: nijak nevyjadřuji komukoliv své sympatie či zášť, je to jen můj čistě pragmatický názor.

Správný postup je ale ten, že trestní šetření má přejít do trestního stíhání a tam lze trestní stíhání zastavit (např. z důvodů, že se žádný trestný čin nestal), až tady, ne v trestním řízení, které stíhání předchází. Pak lze říct, že je stíhaný nevinný.
Odložení znamená jen to, že je to nedošetřené.
Ty tři koruny by měly jít do trestního stíhání a tam by se to zastavilo. Proti odložení bych podal stížnost právě proto, aby to šlo ukončit.
Odložení není nic.

Ty tři koruny by měly jít do trestního stíhání

No já nevím, neorientuji se v tom. Nikdy jsem nikoho nežaloval, nikdo nežaloval mě. Podle mě (myslím si to, nevím!) policie to nahlášení krádeže tří korun ani do trestního stíhání nepřeklopí, protože to nejde, protože se nejedná o trestný čin (malá škoda?). Jestli to zastaví či odloží či co, to také nevím. Možná mě odkáže na "občansko-právní proces", "nahlášení na národní výbor" či na co..

Tak tři koruny by asi vůbec nezačali řešit, nejspíš by ani trestní oznámení nepřijali, to taky nevím. Šlo mi o to, že odložit trestní řízení lze i díky nesoučinnosti obviněného (což byl případ toho mýho "kamaráda", kterýho nebyli schopní najít - oni se asi ani nijak zvlášť nesnažili).
V Andrejově zájjmu by spíš mělo být, aby to šlo do stíhání a tam to bylo zastaveno - když se tedy nic nestalo. Odložení prostě neříká nic o tom, jestli se stalo, nebo nestalo, jen se odsouvá rozhodnutí. Proti odložení mohl Andrej podat stížnost. Třeba ji podal. Ale asi ne, on všechno řeší hrou o čas.
Je to možná blbej systém, ale je takový.

Tak jiste, bylo to uplne v poradku a cele je to jen ucelovka. Ze agrofert dostal povoleni k emisi dluhopisu posledni den platnosti zakona neni vubec divne. Ani to, ze Bures pujcuje penize sam sobe ("pujci" agrofertu a vyplati si to zpatky na odmenanch).
A capinec, kdyz bude vule, tk ho odsoudi, ale obavam se, ze to budou mit jen jako paku na burese.

Nacházíme se v situaci, kdy dosavadní čistky v bezpečnostních složkách posílily Babišovu pozici. To se už konkrétně projevilo odložením kauzy 1,5 miliardy korunových dluhopisů Agrofertu krátce po nástupu nového ředitele Národní centrály proti organizovanému zločinu Jiřího Mazánka, aniž premiér věrohodně prokázal, jak je zaplatil.

Zdroj: dnešní článek Boj o Čapí hnízdo. Klíčové důkazy jsou závažné, hrozí útok na Nevtípila

Mně hlavně připadá hrozně vtipná ta argumentace jeho "voličů" (většinou začínají větou "Já teda Babiše nevolím/nechci obhajovat, ale...), kdy výhradně řeší:

- Kdo tu svini Slonkovou platí
- To je ale hyenismus natáčet duševně nemocného člověka
- Oni ho natáčeli tajně hajzlové
.................

Prostě samotný výsledek toho všeho je absolutně nezajímá, neřeší to. Připomíná mi to, když byly zveřejněny odposlechy, kde Babiš autenticky přiznává, že zneužívá státní správu ke "klekání na firmy", které mu překáží, tak ti samí lidé vřeštěli, že "tajně nahrávat ministra financí jsou estébácké praktiky", ale samotný fakt absolutně neřešili...
To už mi fakt připadá férovější, když nějaký koblihář prohlásí: "No a co, jiní kradou víc, stejně podojil jen evropskou unii a aspoň postavil čapák, došlápl si na ty zlodějské podnikatele, kteří všeci kradou a já mu to hodím znovu!"

Toto mi přijde fakt víc fér, než když se fanatik snaží vymýšlet "argumenty" a působí to tak neuvěřitelně trapně...

No, jsem znacne rozpacitej...
Koukal jsem na to video a junior fakt neni v pohode. Ten clovek mel 1. tridu zdravotni zpusobilosti a ATPL - takze minimalne mirne nadprumerna inteligence, nadprumerny reflexy, vyrazne nadprumerna odolnost vuci stresu, schopnost komunikovat s lidma, spis vedst lidi. Ten co je na videu je dost mimo. Nevim co se mu stalo, co mu kdo udelal a co zobe, ale neni to ten clovek co byl, kdyz tu 1. tridu mel, tenhle by nemel zadny sance.
Cimz netvrdim, ze nemuze mluvit pravdu, ale je to fakt na vazkach. Coz je skoda, maloco by me udelalo radost jako Bures v teplakach, nebo alespon pryc z politiky, ale takovyhle svedectvi odrazi raz dva, pokud se juniora nepodari radne psychiatricky vysetrit nezavislym znalcem a nasledne to nezopakuje pred soudem - coz je malo pravdepodobny. Ale drzme si palce.

Nechcem polemizovat o unose/neunose, ale zhrnme si fakty.
Podla vsetkeho bol cely objekt ucelovo prevedeny na mensiu firmu a vynaty z konzorcia, aby sa mohol uchadzat o dotacie a nasledne bol zase do konzorcia prijaty. Toto je viac ako podozrive.
Podozrive je tiez, ze podla tvrdenia Babisa maju obe jeho starsie deti psychicke problemy, syn schizofreniu, dcera bipolarnu poruchu. Otazka...preco potom prevadzal firmu/objekt pod ich spravu? Na druhej strane k prevodom doslo v case, ked minimalne syn (o dceri sa nic nehovori) chorobou podla vsetkeho netrpel, kedze lietal. Capi hnizdo (ako akciovka) bolo zlikvidovana v 2015, v 2015 dostal syn vypoved z aeroliniek a mozeme sa len domnievat preco. Mozno kvoli chorobe nepresiel testami. Dajme tomu.
Bolo logicke sa domnievat, ze ak v tom case uz bol chory, ze si Babis bral zrovna v tom case firmu spat (cize zlikvidoval povodnu akciovku).
Problem celeho hniezda je, ze som nikde na nete nenasiel nejaku analyzu celeho postupu z dostupnych faktov ako sa veci diali a vacsina clankov sa zaklada na tvrdeniach, ktore sa vsak o nic neopieraju.
Nechcem sa zastavat Babisa, ale jeho syn je chory naozaj, to vidiet na videu a priznava to aj on sam aj jeho matka. Zachytil som clanky, ktore naznacovali, ze chroeho jedinca z neho spravila len Babisova spolupracovnicka Protopova, co je blbost. Syn(matka) priznava, ze berie lieky (aj ked ine ako mu davala ona) aj v sucanosti a je pod dohladom (pravdepodobne) svajciarskych doktorov. Takze hypotezy o tom, ze blazna z neho robil otec len naoko su scestne.
A ak naozaj nie je syn v poriadku je jeho vypoved o unose a podpisovani papierov viac ako pochybna.
Osobne som presvedceny o tom, ze Babis je v tomto pripade vinny, ale karta so synom je v hone na neho pre mna bezcenna.

Je jedno, co bude vypovídat. Záleží jen na tom,aby mluvil s policií a klidně i výpověď odmítnul - to je to jediné, co brání uzavření vyšetřování - a o to se celou dobu hraje.
Víc než rok nejsou schopní ho najít i přes to, že je kontaktuje kvůli údajnému únosu. Žádné kontaktování švýcarů o možném únosu jejich občana, stačí fotka z Blavy.
Teď se můžou strhat a celý den (!) se jim neozývá. Už ti blbci volali do švajcu, že je jejich občan v možném nebezpečí?

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru